Handelsbetingelser

 

HANDELSBETINGELSER & VILKÅR

   

Generelle oplysninger


Perlehimlen.dk
v./ Birgitte M. Bay
CVR-nr: 29663890
Industriparken 44A
DK-2750 Ballerup
info@perlehimlen.dk
Tlf: 23376499


 

Betaling


 

Du kan betale med alle typer kreditkort, Dankort og MobilePay samt Bankoverførsel & PayPal.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Når du handler i vores fysiske smykkebutik kan du betale med MobilePay eller kontanter men ikke kort.


 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.  


 

Fragt

Fast leveringspris er kun 49 kr. men vi tilbyder fri fragt på alle ordrer over 351 kr. og benytter GLS til Pakkeshop til alle leveringer.
Der er ingen yderligere gebyrer eller andre omkostninger forbundet med din bestilling, da vi ikke opkræver ekspeditionsgebyr.
Levering vil finde sted indenfor 1-3 dage afhængigt af bestillingstidspunkt.
Du er også velkommen til at afhente din bestilling i smykkebutikken på vores åbningsdage eller efter aftale.
Skriv gerne som bemærkning til ordren at du ønsker at hente varene selv og vi kontakter dig for en aftale om tidspunkt.
Husk at oplyse et telefon nummer.


 

LEVERINGSPRISER:

På alle ordrer under 350 kr. tillægges kun 49 kr. til levering.
På alle ordrer over 351 kr. tilbyder vi gratis levering. 


 

Bemærk at vi KUN tilbyder levering til GLS Pakkeshop hvor ordren skal selvafhentes. Hjemmelevering er pt. ikke muligt.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 
Vi anbefaler at returnering af varer ikke sendes med normal post, men som sporbar pakke med trackingnummer.  

Ingen fortrydelsesret

Følgende varer kan ikke returneres:

Varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Dette betyder hos Perlehimlen at afklippet snor, læder, tråd, paracord mm. ikke tages retur.

  
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.


 

Varen sendes til:
Perlehimlen.dk
Industriparken 44A

2750 Ballerup
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og accepterer ikke forsendelser sendt til pakkeshop med mindre dette er specifikt aftalt inden returneringen.


 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse i vores åbningstid eller efter aftale.


 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  


 

Varen sendes til:

Perlehimlen.dk
Industriparken 44A

2750 Ballerup
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og accepterer ikke forsendelser sendt til pakkeshop med mindre dette er specifikt aftalt inden returneringen.


Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.


 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
Dvs at ovenstående oplysninger videregives til GLS ifm. oprettelse af pakkelabel. 
 
Personoplysningerne registreres hos Perlehimlen.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på Perlehimlen.dk er Birgitte M. Bay.  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@perlehimlen.dk


 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Birgitte M. Bay. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:


 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk


 

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


 


 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26-05-2020


 


 


 

Standardfortrydelsesformular


 

Hent fortydelsesformular